Over OZON

Dirigent Ineke van Jaarsveld-Kevelam richtte op 7 oktober 1998 het koor OZON op. Zij wilde een klein koor gaan dirigeren dat zou bestaan uit 50-plussers die thuis hun partij in kunnen studeren. Door de grote belangstelling heeft het koor nu ruim 70 leden. Anders dan bij de meeste koren is de dirigent niet in dienst van het koor, maar is het koor van de dirigent. Het repertoire bevat naast klassieke werken (Mozart, Schubert, Brahms, Elgar, Rachmaninoff) ook lichtere muziek (Billy Joel, Bob Chilcott), evenals volksliedjes uit Oost-Europa en de V.S. Vanaf 2004 heeft OZON deelgenomen aan het zangconcours voor ouderen in Gorssel, waar het steeds goed tot zeer goed uit de bus kwam en in 2008 de titel “beste ouderenkoor van Nederland” wist te veroveren. OZON behaalde in 2008 in Tiel tijdens het “Laureatenconcert”, een tweejaarlijks terugkerend evenement waarbij koren van verschillende disciplines strijden om de titel “beste amateurkoor van Nederland” , een gedeelde vierde plaats.

Ook in 2010 wist OZON de finale van het Nederlands Korenfestival te bereiken. Deze keer vond dit festival plaats in Musis Sacrum te Arnhem.

Het koor verzorgt jaarlijks concerten in Apeldoorn en elders, vaak in samenwerking met andere koren of andere zang- of muziekgroepen, b.v. Notru Damus , Close to the Edge, Mama Roux, Muziekvereniging De Eendracht en het slagwerkensemble van de muziekvereniging Prins Bernhard.